Vraag & antwoord

Vraag & antwoord

Om optimaal en veilig te genieten van kaarslicht, raden we u aan de gebruiksinstructies op te volgen. De gebruiksinstructies geven advies en tips over de volgende situaties:

  • Plaatsen van de kaars
  • De houder
  • Voor het aansteken
  • Tijdens het branden
  • Doven van de kaars

Plaatsen van de kaars

  • Plaats kaarsen op een onbrandbare ondergrond en niet in de buurt van brandbare materialen.
  • Plaats kaarsen buiten een luchtstroom, zoals  een raam- of deuropening.
  • Plaats kaarsen niet dichtbij een warmtebron zoals zonlicht, verwarming of openhaard.
  • Plaats kaarsen in een ruimte waar het koeler dan 30º Celsius is. Plaats de kaarsen in de zomer buiten de volle zon of serre waar de zon op staat.
  • Plaats de brandende kaarsen niet te dicht bij elkaar, zet de kaarsen minimaal 10 centimeter uit elkaar.

De houder

  • Brand kaarsen in een passende houder met de juiste afmetingen.
  • Brand kaarsen alléén in een houder gemaakt van niet brandbaar materiaal.
  • Gebruik een geschikte houder omdat de kaars geheel vloeibaar kan worden tijdens het branden.

Voor het aansteken

  • Knip voor gebruik de lont af op 0,5 à 0,8 cm.
  • Plaats kaarsen in een rechte positie. Kaarsen die scheef staan, kunnen gaan walmen en druipen.

Tijdens het branden

  • Leg geen afgebrande lucifer of andere materialen in het kaarsvet. Daardoor kan een tweede vlam ontstaan, waardoor de kaars onjuist opbrandt en kan gaan druipen of walmen.
  • Verplaats nooit een brandende kaars.
  • Zorg ervoor dat bij stompkaarsen de rand van het kaarsvet niet te hoog wordt.
  • Snijd hem af wanneer hij meer dan 1 centimeter hoog is.
  • Laat kaarsen nooit zonder toezicht branden.
  • Brand kaarsen buiten het bereik van kinderen en huisdieren.

Doven van de kaars

  • Doof de kaars nooit met water.
  • Let tijdens het uitblazen op voor brandbare delen zoals uw haar, kleding, etc…
  • Gebruik een kaarsendover of een klein schaartje
  • Of dompel de lonten kort onder in de gesmolten was
 
 
NOTIE : Dit zijn slechts richtlijnen en kunnen op geen enkele wijze als bindend worden aanzien, bij brand of ongelukken kan Interior Fragrances op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld. Lees daarom altijd de specificaties van de producten, gebruik uw gezond verstand bij het plaatsen, aansteken of uitdoven van kaarsen of vraag raad.

Gebruik van de geurstokjes
Plaats de bijgesloten stokjes in de parfumflacon om de olie te absorberen.
De geurstokjes laten de olie geleidelijk verdampen.
Was daarna je handen goed met water en zeep.

Hoe werken geurstokjes?
De meeste geurstokjes verspreiden hun parfum 3 tot 6 maanden afhankelijk van de inhoud.

Waarom is er een verschil van 3 tot 6 maanden?

Dit heeft te maken met hoeveel stokjes u de geur wilt verspreiden. De geur wordt verspreidt met de bijgeleverde stokjes die de geur opnemen en geleidelijk afgeven. Hoe meer stokjes u gebruikt hoe krachtiger de geur aanwezig zal zijn en langer in de lucht blijft hangen. Als u toch langer wilt genieten van uw geurstokjes is het geen probleem om een paar stokjes eruit te halen, de levensduur wordt dan langer en de geur blijft hetzelfde.

Let op, de geur zal wel minder krachtig aanwezig zijn maar dit kan u zelf bepalen door te kijken hoeveel stokjes u persoonlijk voldoende vindt voor de verspreiding. Meer geurstokjes = meer geur verspreiding.

Als je een nog intensere geur wilt, kun je de stokjes ook wat vaker omdraaien en combineer eventueel de geurstokjes met een bijpassende geurkaars om je geurbeleving te vergroten.

  • Let op: als je de stokjes vaak omdraait, zal de olie sneller opraken.

Tip: gebruik in kleine kamers niet alle geurstokjes uit de verpakking. Je doet dan langer met de olie.

Belangrijke informatie

Bestellen doe je in 3 simpele stappen:

1. Plaats je product(en)
Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen. Leg het dan via de grote knop in je digitale winkelmandje. Je kan nu verder winkelen of verder gaan met bestellen.

2. Inloggen
Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen veel sneller.
We raden je aan een account te maken zodat je al je bestellingen op 1 plek hebt, je sneller kan betalen en je overal je winkelmand kan bekijken. Gelukkig gaat dat heel makkelijk.

3. Controleren en betalen
• Kies één van onze betaalwijzen.
• Alles gecontroleerd? Klopt alles? Dan kun je gaan afrekenen.
• Betalen. Met je gewenste betaalmethode.
• Bedankt. Je bestelling is geplaatst.
• We brengen je op de hoogte van de bestelling en levering van je pakketje.

Bij Interior Fragrances kunt u gemakkelijk en vooral veilig betalen via volgende methoden. Alle onze prijzen zijn inclusief btw. 

Paypal
Eén van de bekendste online betaalmogelijkheden is natuurlijk PayPal. Op onze checkout-pagina kiest u voor PayPal en u wordt doorgestuurd naar PayPal. Na inloggen betaalt u door te bevestigen.

Bancontact
Belgische klanten kunnen betalen via Bancontact. Met Bancontact kunt u vertrouwd, veilig, gemakkelijk en zonder extra kosten uw online aankopen afrekenen. Met een betaalkaart kunt u direct gebruik maken van Bancontact, zonder dat u daarvoor een account hoeft aan te maken. Bancontact is geschikt voor alle grote Belgische banken.

KBC / Belfius
Belgische klanten kunnen betalen via KBC / Belfius. Met KBC / Belfius kunt u vertrouwd, veilig, gemakkelijk uw online aankopen afrekenen.

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen worden geplaatst, zullen wij binnen 6 a 8 werkdagen verzenden. Het lukt ons echter niet altijd om dit na te komen, bij zeer grote bestellingen zijn producten wellicht niet genoeg voorradig en kan de levering van uw bestelling iets langer dan voorzien duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hiervan natuurlijk zo spoedig mogelijk op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.
De verzendkosten bedragen: € 5,20

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorgers. Bij een bestelling in het weekend zal deze op maandag ochtend opgepakt worden. De levering van de bestelling zal op een werkdag of zaterdag tussen 9:00 en 20:00 uur plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product u toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren.

Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het orderbedrag (exclusief verzendkosten) gecrediteerd. Ook de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren in een, ongebruikte, onbeschadigde, niet beschreven, originele fabrieksverpakking te blijven (het cellofaan of de verzegeling/seal mag dus niet geopend zijn). Geopende artikelen die niet voldoen aan de bovenstaande voorwaarden blijven uw eigendom.

Om gebruik te maken van dit recht neemt u eerst contact met ons op via info@interiorfragrances.be. Na goedkeuring zullen wij u vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de originele verpakking toch geopend zijn, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Je kan het retourformulier HIER downloaden.

We kunnen helaas geen producten ruilen, u dient hiervoor het foutief aangekochte product te retourneren en een nieuwe bestelling met het desgewenste product opnieuw te plaatsen.

Ook bij ons kan er wel eens iets mislopen, indien u door onze fout een foutief product heeft ontvangen kan u dit, na aanmelding via info@interfragrances.be, naar ons terugzenden. Na aankomst en controle bij ons filiaal verzenden wij zo snel mogelijk het nieuwe en correcte item. Zowel de door u gemaakte kosten voor de retourzending (BPost) als de verzending van het correcte item nemen we dan voor onze rekening.

Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijs ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@interiorfragrances.be of via de pagina “contact” met ons contact op te nemen. Mocht u dan nog niet tevreden zijn met de uitkomst dan kan u als consument van de EU, vanaf 15 februari 2016, ook mogelijk om klachten te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Geen producten in je winkelmand.